Monday, February 21, 2011

Tuesday - Day 3 (Plews Views)

Good morning! - I am greeted by another fresh, sharp day, a healthy spread of delicious breakfast treats and the good company of colleagues on this adventure. Having caught up on sleep and thinking time I'm now ready to embark on day two of 'learning' as this trip really is a new, unique learning experience for all of us. As a team of teachers we have a dual responsibility; to ourselves as professional teachers in developing our own knowledge and understanding of learning and teaching and to the educational profession of Bradford in that all that we discover, understand and learn about Latvian education will inform and positively impact on the learning experience for Bradford's young people. As team leader my intention for today is to focus individual team members 'dectective' antenna on specific areas; curriculum provision, inclusion, differentition and the use of new technologies. As an aspiring Secondary Deputy Head I wish to learn more about and reflect on the leadership of Latvain schools and what are the key drivers to boys achievement and enjoyment.
Pompom hat, two pairs of gloves and four layers at the ready...off we go...

Labrīt! - Es esmu sagaidīja cita svaiga, asas dienā, veselīga izplatības gardas brokastis apstrādā un laba kompānija kolēģiem par šo piedzīvojumu. Ņemot nokļuvuši uz miegu un domāšanu, kad es esmu gatava uzsākt ar mācību ", jo šajā ceļojumā patiešām ir jauna, unikāla mācību pieredzi mums visiem divu dienu. Kā skolotāju komanda mums ir dubulta atbildība, lai sevi kā profesionāli pasniedzēji attīstīt mūsu pašu zināšanām un mācīšanās un mācīšanas un mācību profesiju Bradford, jo visu, ko mēs atrast, izprast un uzzināt par Latvijas izglītības informēs un izpratni pozitīvi ietekmēt mācīšanās pieredzi Bradford jauniešiem. Vienības vadītāja mans nodoms šodien ir uzmanības centrā atsevišķu komandas biedru dectective "antenas uz konkrētām jomām, mācību noteikumu, integrācija, differentition un jaunu tehnoloģiju izmantošana. Kā centīgus Vidējā vadītāja vietnieks es vēlos vairāk uzzināt par un pārdomāt vadību Latvain skolu un kādas ir galvenie virzītājspēki, lai zēniem sasniegšanu un baudu. Automātisks lielgabals cepuri, divi pāri cimdu un četras slāņi ir gatavi ... pie mums iet ...

No comments:

Post a Comment